بی‌گمان یکی از حرکت‌های اجتماعی ارزشمند که در ساختار مدیریتی کشور در سال‌های اخیر شکل گرفته و نهادینه شده است جهت دادن به حرکت مردم و دولت از طریق نامگذاری سال به‌وسیله مقام رهبری است.

به گزارش ماه تو دی، نامگذاری سال، هم‌چون تعیین مقصد برای یک سفر یک‌ساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازه‌گیری عملکرد و برنامه‌های مسوولان به‌کار می‌آید.

در سال ۱۳۹۷ به صفحه حمایت از کالای ایرانی در منظومه اجتماعی و اقتصادی نامگذاری سال‌های اخیر رسیدیم.

صنعت اسپورت می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال به اشکال زیر، نقش آفرین باشد.

۱- در وهله نخست ضرورت دارد وزارت اسپورت و کمیته ملی المپیک در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش اسپورت در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های اسپورتی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های اسپورتی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کند.

۲- وزارت اسپورت و جوانان بایستی به ساماندهی و مدیریت بازار کالای اسپورتی ایرانی نیز اهتمام ورزد. در این راستا همکاری با وزارت صنعت و معدن و تجارت و نیز گمرک ایران جهت تدوین فهرست اقلام اسپورتی وارداتی و شناسایی تولیدکنندگان ایرانی آن‌ها و در نهایت حمایت‌های تعرفه‌یی یا ممانعت از واردات آن‌ها و….اقدام کند.

۳- حجم قاچاق کالا در صنعت اسپورت، مورد ارزیابی و شناسایی دقیق‌تر از سوی وزارت اسپورت قرار گیرد و به ویژه در مواردی که باعث آسیب به تولیدکنندگان ایرانی می‌شود مبارزه جدی‌تر با آن در دستور کار قرار گیرد.

۴- چهره‌های اسپورتی بیش از پیش به مصرف کالای ایرانی اهتمام ورزند و هم‌میهنان‌مان را نیز ترغیب به مصرف کالای ایرانی کنند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نیز به استفاده از چهره‌های اسپورتی داخلی و همکاری با باشگاه‌های اسپورتی در این مسیر ترغیب شوند.

۵- باشگاه‌های بزرگ به ویژه باشگاه‌های اسپورتی دولتی هم‌چون پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی با توجه به فراوانی هواداران و نفوذ و سرمایه اجتماعی بالایی که دارند برنامه مدونی در جهت همکاری با تولید کنندگان ایرانی برای ترویج مصرف کالای ایرانی تدوین و اجرا کنند.

۶- در جهت ارتقای کیفیت کالای اسپورتی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای اسپورتی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.

۷- حمایت کالای ایرانی به معنی حمایت از تولیدکننده ایرانی است فلذا اهمیت دارد که همراه با حمایت از کالای ایرانی به شناسایی و رفع موانع تولید و برطرف کردن دغدغه‌های تولیدکنندگان در همه ابعاد از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی و امنیت سرمایه گذاری و… توجه ویژه شود.

۸- فدراسیون‌های اسپورتی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، طی یک برنامه منسجم و مدون به انعقاد قرارداد با شرکای تجاری و حامیان مالی ایرانی و تامین نیاز رشته‌های اسپورتی تحت مدیریت خود از تولیدکنندگان ایرانی، اولویت بدهند و حمایت از کالای ایرانی را ترویج و تبلیغ کنند.

۹- به لزوم ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی و تجاری باشگاه‌های اسپورتی که نمونه‌ای از آن را باشگاه سپاهان اصفهان در دست اجرا دارد اهتمام جدی شود. در این چرخه‌ها تولید کنندگان ایرانی فضا و فرصت مناسب برای معرفی و فروش محصولات خود با استفاده از سرمایه اجتماعی باشگاه‌های اسپورتی در یک بازار تعاملی را به‌دست می‌آورند.

صادق رییسی‌کیا

یکم فروردین ۱۳۹۷

انتهای پیام

Categories: مطالب ورزشی

Comments are closed.

مدیرعامل ب

مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری با بیان این‌که ادامه همکاری با علاسوند […]

سردار آزمو

روزنامه اسپانیایی مارکا معتقد است که سردار آزمون می تواند […]

نوشاد عالم

نوشاد عالمیان موفق به صعود به جدول اصلی تور جهانی […]

حضور نیمار

مهاجم برزیلی پاری سن ژرمن پس از دوران مصدومیتش به […]

فتاحی: برای

مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برای تغییر زمان […]

RSS not configured

Sponsors