افراد در سنین مختلف باید اسپورت مناسب شرایط بدنی و سن خود انجام دهد زیرا انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی در سنین مختلف متفاوت است.

به گزارش ماه تو دی و به نقل از Market watch، افراد بالای ۵۰ سال باید مراقب برنامه اسپورتی خود باشند. این افراد بهتر است برخی حرکات اسپورتی را انجام ندهند:

۱- جلوپا با دستگاه:

این حرکت ممکن است به زانوی افراد فشار وارد کند و باعث ایجاد پارگی شود. به جای این حرکت لانژ و اسکات انجام دهید.

۲- دستگاه لت و بارفیکس:

در حرکات اسپورتی با این دستگاه عضلات پشت گردن به کار گرفته می‌شود. با این حال فشار به گردن و شانه می‌آید و افرادی که سن بالایی دارند ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند.

۳- حرکات پلیومتریک:

در اسپورت‌های پلیومتریک، حرکات شدید و پرش انجام می‌شود. این حرکات قدرت را افزایش می‌دهد. با این حال اگر افراد این حرکات را درست انجام ندهند به بدنشان فشار وارد می‌شود و مفاصل آسیب می‌بینند.

۴- پرس سینه:

بالا بردن هالتر بالای سر برای افراد بالای ۵۰ سال ممکن است خطرناک باشد و باعث آسیب دیدگی شود.

۵- بلند کردن وزنه سنگین:

نیازی نیست که افراد بالای ۵۰ سال وزنه سنگین بلند کنند.

۶- دوی شدید:

دویدن بسیار شدید ممکن است باعث آسیب دیدگی افراد بالای ۵۰ سال شود بهتر است دو با شدت کم تا متوسط انجام دهید. به صورت کلی با بالا رفتن سن بهتر است در اسپورت تعادل ایجاد کنید. از وزنه‌های سبک ‌تر استفاده کنید و حرکاتی که به بدن فشار نیاورد انجام دهید.

انتهای پیام

Categories: مطالب ورزشی

Comments are closed.

هوا را از م

تقریبا ۱۰ درصد از جغرافیای کشور ما تحت پوشش فرستنده […]

مجمع انتخا

معاونت قهرمانی وزارت ورزش زمان انتخابات سوارکاری را اعلام کرد. […]

انتظار قهر

وزیر اسپورت و جوانان در مراسم تجلیل از قهرمانان اسپورتی […]

رئال مادری

کریستیانو رونالدو ابر ستاره پرتغالی رئال مادرید دیگر قصد ادامه […]

احدی: هنوز

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: هنوز تعداد سهمیه بوکس ایران […]

RSS not configured

Sponsors