محققان اسپورتی به این نتیجه‌ رسیدند که اسپورت استقامتی و هوازی نباید در یک روز انجام شود و باید اسپورتکاران حداقل ۲۴ ساعت فاصله بین اسپورت استقامتی و هوازی در نظر بگیرند.

به گزارش ماه تو دی و به نقل از MNT ، محققان دانشگاه جیمز کوک استرالیا دریافتند که بین اسپورت هوازی و قدرتی باید ۲۴ ساعت فاصله وجود داشته باشد. البته این تصور که ترکیب اسپورت‌های هوازی و استقامتی بهترین نتیجه‌ را می‌دهد درست است اما معمولا افراد این دو  نوع اسپورت را همراه با هم در یک جلسه انجا م می‌دهند. در صورتی که خستگی ناشی از وزنه زدن و اسپورت های قدرتی برای چند روز در بدن باقی می ماند و بر استقامت بدن تاثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است که بین اسپورت هوازی و قدرتی ۲۴ ساعت فاصله وجود داشته باشد.

در تحقیقات انجام شده افرادی که اسپورت هوازی و اسپورت استقامتی را همراه با هم انجام می دادند با افرادی که در روزهای مختلف هر کدام از این اسپورت‌ها را انجام می دادند با هم مقایسه شدند. محققان به این نتیجه‌ رسیدند که هر ۴۰ تا ۶۰ ‌دقیقه اسپورت قدرتی تا چند روز باعث خستگی عضلات می‌شود و در صورتی که افراد بعد از این اسپورت بدوند استقامت بدنی آنها به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. این مساله باعث افزایش احتمال آسیب‌دیدگی می‌شود.


انتهای پیام

 

Categories: مطالب ورزشی

Comments are closed.

افتخاری ؛ج

مدیرعامل استقلال امروز جلسه ای با بازیکنان تیمش برگزار کرد. […]

منچسترسیتی

پپ گواردیولا تمام تلاش خود را خواهد کرد که هافبک […]

علی کریمی ؛

مصاحبه دوربین نود با علی کریمی سرمربی سپیدرود درباره اختلافاتش […]

دختران بسک

ترکیب نهایی تیم بسکتبال سه نفره بانوان برای اعزام به […]

احتمال باز

یک رسانه یونانی از جدایی ملی‌پوش ایرانی آاِک و بازگشتش […]

RSS not configured

Sponsors