شنا اسپورتی برای افراد از تمامی سنین است. این اسپورت هزینه زیادی ندارد و می‌توان آن را با شدت‌های متفاوتی انجام داد. شنا یکی از بهترین‌ اسپورت‌ها برای داشتن تناسب اندام است. همچنین این اسپورت بر سلامت ذهن نیز تاثیر می‌گذارد.

به‌ گزارش ‌ماه تو دی و به نقل از سایت MNT، افراد مختلف می‌توانند ۱۵۰ ‌دقیقه اسپورتی هفتگی خود را با شنا انجام دهند. اسپورت شنا فواید مختلفی دارد که به شرح زیر است:

۱. به کارگیری تمام بدن:

شنا تمام گروههای عضلانی بدن را به کار می‌گیرد. یک فرد باید از عضلات دست، پا، میان تنه و شکم برای شنا کردن استفاده کنند. شنا همچنین باعث بالا رفتن ضربات قلب بدون افزایش استرس می‌شود این اسپورت قدرت و حجم عضلات را افزایش می‌دهد و اسپورت را کنترل می‌کند.

۲. افزایش قدرت قلبی – عروقی

اسپورت‌های قلبی – عروقی اسپورت‌هایی هستند که قلب، ریه‌ها و  سیستم عروقی بدن را به کار می‌گیرند. شنا جزو این گروه از اسپورت‌ها است. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که شنا می‌کنند نسبت به افرادی که فعالیتی ندارند. ۵۰ درصد کمتر در مرضی مرگ قرار دارند. شنا فشار خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند.

۳. مناسب برای همه سنین و همه بدن‌ها:

افراد با آمادگی جسمانی مختلف و سن مختلف می‌توانند شنا کنند. تنها باید شدت شنا را مناسب شرایط خود انتخاب کنند.

۴. شنا یک مهارت است:

شنا کردن علاوه بر افزایش سلامتی یک مهارت است و می‌تواند حتی در شرایط خاص جان شما را نجات دهد.

۵. شنا برای افراد آسیب دیده مناسب است:

افرادی که آرتروز دارند و نمی‌توانند اسپورت‌های شدید انجام دهند، می‌توانند شنا کنند ، زیرا آب به عضلات  و مفاصل فشاری وارد نمی‌کند.

۶. شنا برای معلولان مناسب است:

افرادی که معلولیت جسمی دارند می‌توانند شنا کنند و این اسپورت برای آنها راحت‌تر است.

۷. شنا به افرادی که آسم دارند، کمک می‌کند:

شنا توانایی ریه‌ها را افزایش می‌دهد و تنفس را کنترل می‌کند. هوای مرطوب داخل استخر نشانه‌های بیماری آسم را کاهش می‌دهد.

۸ . بهتر شدن شرایط بیماران MS با شنا:

افرادی که MS دارند می‌توانند با شنا کردن شرایط بهتری پیدا کنند. شنا درد را دراین بیماران کاهش می‌دهد و از خستگی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

۹. شنا برای زنان خطر ندارد:

زنان بارداری که به دلیل ‌اضافه وزن ممکن است با انجام اسپورت‌های شدید آسیب ببینند. شنا برای این افراد خطری ندارد و راحت‌تر است.

۱۰ . کالری سوزی بالای شنا:

شنا یکی از بهترین اسپورت‌ها برای کالری سوزی است. میزان کالری سوزی شنا به شدت اسپورت و بدن فرد بستگی دارد.

۱۱. نشاط بخش بودن شنا:

افرادی که حوصله اسپورت کردن ندارند، می‌توانند شنا را انتخاب کنند. این اسپورت‌ نشاط بخش است و فرد را خسته نمی‌کند.

۱۲. افزایش کیفیت خواب:

اسپورت برای افرادی که به دنبال داشتن خواب بهتر هستند و بی خوابی دارند، مناسب است.

۱۳. بهبود بخشیدن به روحیه:

اسپورت باعث ترشح آندورفین می‌شود. به ‌این‌ ترتیب روحیه و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد.

۱۴. کنترل استرس با شنا:

شنا باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

۱۵. کم هزینه و قابل دسترس:

بسیاری از شهرها استخرهایی با قیمت‌های متفاوتی دارند که اکثر مردم می‌توانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام

Categories: مطالب ورزشی

Comments are closed.

ده‌روسی: ب

کاپیتان رم بعد از شکست سنگین برابر لیورپول به ستایش […]

علیپور مها

علیپور در فاصله سه روز مانده به بازی با سپیدرود […]

اسپورت است

مطالعات اخیر نشان داده است که اسپورت استقامتی باعث کاهش […]

شجاع خلیل ز

بند خاصی در قرار داد شجاع خلیل زاده وجود دارد […]

فریده شجاع

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: دوست داشتیم تیم پنج […]

RSS not configured

Sponsors